Patiënteninfo

Huisbezoeken

Indien u een huisbezoek wenst vraagt u dit best aan voor 10 u s'ochtends , zo kan een gepaste planning worden opgemaakt. Hebt u een dringend medisch probleem? Dan kan u gedurende de hele dag contact opnemen en kan u in overleg met de huisarts een dringend huisbezoek aanvragen.

Mogen wij echter wel vragen om huisbezoeken te beperken tot een minimum. In de praktijk kunnen wij u gemakkelijker en beter onderzoeken en hebben we meer voorhanden om u op een gepaste wijze verder te helpen. 

Attesten & Voorschriften

Het is de bedoeling om tijdens de consultaties voldoende voorschriften te vragen zodat u gedurende 3 maanden toekomt met uw medicatie. Het is voor u als patiënt belangrijk om opgevolgd te worden voor chronische medicatie. Het kan echter voorvallen dat er toch een voorschriftje wordt vergeten. Indien dit zo is kan u een voorschrift aanvragen op de gebruikelijke manier via de brievenbus. Omwille van organisatorische redenen is het niet mogelijk om voorschriften te vragen via de telefoon of via mail. Zo kunnen wij een goed overzicht bewaren. 

Als huisarts is het ons verboden om attesten op te maken die niet stroken met de waarheid. Het is ook niet mogelijk afwezigheidsattesten te schrijven met terugwerkende kracht. Deze zullen u dan ook geweigerd worden. Indien de vraag naar een attest verantwoord is zullen wij deze natuurlijk met plezier voor u in orde brengen. 

Betaling 

In de praktijk kan momenteel bij Dr. Van Rompaey met Bancontact of Payconiq betaald worden, bij Dr. Otte enkel cash. 

Beluurtje

Vanaf 1 juni wordt er een beluurtje ingelast. U kan de artsen elke dag bereiken tussen 12u en 13u, uitgezonderd op woensdag. Gelieve voor al uw medische vragen te bellen op het aangegeven moment. Op deze manier hebben de artsen meer tijd en aandacht om u verder te helpen via de telefoon en is het tijdens de consultaties ook aangenamer en rustiger werken. 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x